Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på

Barnevernkonsulent

Amundsen, Ann-Mari Endret:25.06.2018 09:59

​Vi ser etter deg som har et stort engasjement for barn og unge!

Om arbeidsgiver

Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.

Øvre Eiker kommune har passert 19.000 innbyggere og er en IA-virksomhet med 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker


Seksjon oppvekst

Barneverntjenesten i Øvre Eiker kommune er en tjeneste organisert under seksjon oppvekst, og tjenesten består av 21 årsverk. Satsingen vår er “Ett lag for god oppvekst” og denne ligger til grunn for virksomheten.
Tjenesten jobber målrettet med fokus på tverrfaglig samarbeid, brukermedvirkning og forebyggende arbeid til barn og unge. Vi har engasjerte og dyktige medarbeidere med høy faglig kompetanse og et godt arbeidsmiljø.

Er du ansvarsfull og har et brennende hjerte for barnevernfaget? Ønsker du å oppleve et inspirerende og utviklende miljø med muligheter til å påvirke barn og unges oppvekstsvilkår? Da er du kanskje vår nye kollega?
Barneverntjenesten i Øvre Eiker har nå ledig: En fast stilling som barnevernkonsulent/kontaktperson.
Tjenesten er i dag organisert med et mottak-, et undersøkelse/tiltaks- og et omsorgsteam. I tillegg har vi tiltaksgruppa STYRK som jobber utadrettet med endringsarbeid inn i familien. Den ledige stillingen er knyttet til omsorgsteamet.


Arbeidsoppgaver:

- Saksbehandling og tiltaksarbeid etter lov om barneverntjenester og forvaltningsloven.
- Jobbe med endringsarbeid ved å gi systematisk råd og veiledning inn i familien.
- Benytte metoder og tilnærminger ut fra familiens behov.
- Vurdering av barnets beste og at barnet skal bli hørt.
- Lage gode tiltaksplaner som blir et verktøy i det faglige arbeidet.
- Tverrfaglig samarbeid, delta aktivt i møter.
- Dokumentføre og journalføre i fagsystemet Familia.
- Forberede saker for, og stille i fylkesnemnda og andre rettsinstanser på vegne av barneverntjenesten som skal legges fram i fylkesnemnd/rettsinstanser samt være kommunens representant.
- Kjennskap til, og jobbe med MITT LIV prosjektet og bruk av metoden “Familieråd”.

Kvalifikasjoner:

- Bachelorutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom.
- Erfaring fra 1. linjetjenesten er en fordel, likeså kjennskap til fagsystemet Familia.
- God kjennskap til og kunnskap om gjeldende lovverk.
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter.
- God skriftlig fremstillingsevne.
- Førerkort klasse B.

Personlige egenskaper:

- Er trygg og tydelig i barnevernfaglige vurderinger.
- Er raus, ydmyk og omgjengelig i møte med familier, kollegaer og samarbeidspartnere.
- Er løsningsorientert og har gjennomføringskraft.
- Tror på endringsarbeid i familier.
- Er fleksibel, strukturert og viser initiativ, gode evner til å jobbe selvstendig og i team.
- Ønsker å ta imot veiledning. Evne og vilje til å reflektere rundt eget arbeid.
- Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr:

- Mulighet til å påvirke en tjeneste i utvikling.
- Varierte arbeidsoppgaver. Intern veiledning.
- Gode pensjons – og forsikringsvilkår.
- Inkluderende arbeidsmiljø med høy fagkompetanse.
- Fleksibel arbeidstid, noe kveldsarbeid må påregnes.
- Faglige og personlige utviklingsmuligheter.
- Personlig tilrettelagt oppfølging.
- Lønn etter avtale.
- Gode velferdsordninger.

For ansettelse i barneverntjenesten kreves det gyldig politiattest jf. Bvl § 6-10, ikke eldre enn 3 måneder, denne framlegges før tiltredelse i stillingen. Attest kreves bare av søkere som får tilbud om stillingene, og skal derfor ikke legges ved søknaden.

Slik søker du

Barnevernkonsulent

Det skal ikke sendes med attester eller vitnemål. Vi behandler ikke søknader som mottas i papir eller via e-post.

Søknadsfrist

01.08.2018.

Trenger du mer informasjon ?

Vil du vite mer om stillingen eller har spørsmål. Ta kontakt med
barnevernsleder Wenche Thunes, telefon 926 52 288, teamleder Ann Kristin Martinsen, telefon 409 14 144 og teamleder Anniken Krekling-Sandum, telefon 409 20 247.

Har du spørsmål om bruk av elektronisk søknad kan disse rettes til Servicesenteret
Tlf.: 32 25 10 00

Opprettet: 10.04.2018 12:13