Du finner informasjon om de fleste ordninger som NAV har ansvar for på nav.no. I Øvre Eiker er Flyktningetjenesten i NAV. Du finner aktuell informasjon om dette området på imdi.no. Startlån, tilskudd til etablering og tilpasning og bostøtte kan du lese om på husbanken.no.
Du finner det meste på NAV.no
På nav.no kan du logge deg inn på Ditt NAV med Bank ID og få tilgang til de fleste av NAV’s søknadsskjemaer. Disse, samt eventuelle vedlegg, kan du sende elektronisk. Du vil umiddelbart se at NAV har mottatt det du har sendt inn, og søknaden din vil bli raskere avgjort.
Se status i din egen sak og kommuniser elektronisk med NAV
Ved å logge deg inn på Ditt NAV kan du se status i saken din og få informasjon om vedtak og utbetalinger. Du kan også sende spørsmål til NAV og få svar elektronisk.
Ring oss
Tlf. 55 55 33 33 (fra 09.00 – 15.00 mandag-fredag)
Ringer du dette nummeret, får du snakke med en veileder som kan svare på spørsmål. Du kan også ringe dette nummeret hvis du trenger hjelp til å finne fram på nav.no
Tjenester på det lokale NAV-kontoret
NAV-kontoret er her primært for deg som trenger hjelp til å komme inn i arbeidslivet eller tilbake til jobben din, og for deg som har behov for tjenester og ytelser fra kommunen som:
- økonomisk sosialhjelp
- kvalifiseringsprogram
- introduksjonsprogram
- generell råd og veiledning
- midlertidig botilbud i en nødssituasjon
- startlån
- tilskudd til etablering og tilpasning
- bostøtte
- økonomisk rådgivning og gjeldsrådgivning.
Hvis du ønsker å snakke med en gjeldsrådgiver kan du ringe 800GJELD (800 45 353). Denne tjenesten er åpen mellom 10:00 - 15:00 alle hverdager.
Ta kontakt med oss dersom du ønsker å bestille tid til en samtale. Da unngår du kø, og du får snakke med en veileder som har satt av tid til å møte deg.