Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på
A
A
A
Lytt til tekst
Startside
Oppvekst
Grunnskole
Darbu skole
Skoleutvikling
Pedagogisk plattform
Aktuelt
Beredskap
Om oss
Sammen skaper vi
Selvbetjening
Stilling ledig
Åpningstider
Det ser ut som om JavaScript ikke er aktivert i nettleseren din. Vennligst aktiver JavaScript, og prøv på nytt.
Startside
>
Oppvekst
>
Grunnskole
>
Darbu skole
>
Skoleutvikling
>
Pedagogisk plattform
Undermeny
Informasjon
Skooler
Skolehelsetjeneste
Skoleruta
SFO
Kontakt oss
Skole–hjem-samarbeid
Helsefremmende innsatsområder
Læringsmiljø
Medvirkning
Pedagogiske innsatsområder
Skoleutvikling
Kommunale styringsdokumenter
Lokale planer
Pedagogisk plattform
Valgt for øyeblikket
Aktuelt
Informasjon
Skooler
Skolehelsetjeneste
Skoleruta
SFO
Kontakt oss
Skole–hjem-samarbeid
Helsefremmende innsatsområder
Læringsmiljø
Medvirkning
Pedagogiske innsatsområder
Skoleutvikling
Kommunale styringsdokumenter
Lokale planer
Pedagogisk plattform
Valgt for øyeblikket
Aktuelt
Pedagogisk plattform
Endret:31.07.2018 16:56
Sideinnhold
Darbu skoles pedagogiske plattform
På Darbu skole jobber vi sammen for en best mulig oppvekst og opplæring for elevene våre.
Skole og SFO er en helhet.
De ansatte, lærere og assistenter, hospiterer og lærer av hverandre. Ledelsen skolevandrer og reflekterer sammen med hver enkelt ansatt.
Foreldre involveres tidlig ved dialog. Skole og hjem har ansvar for hver sine arenaer.
Elevene danner vennskap og lærer, på tvers av alder.
Relasjonsbasert grunnholdning
Å være god i relasjon betyr at vi også klarer å holde fast i oppgaven/læringa og reglene våre.
Vi er gode på relasjoner. Det betyr at den voksne på jobb tar ansvaret for at samspillet blir godt. Vi er autentiske, tilstede, ekte og ærlig i møte med barnet og foreldrene.
Dialogen tas på alvor, vi involverer den det gjelder, hører etter, gjør noe med det som fortelles og tilpasser i praksis.
Ved å endre oss selv og "skolesystemet", kan vi få til endring i elevgruppa og for det enkelte barn.
Elevsyn
Alle elever ønsker å være greie! Det er ingen som genuint ønsker å utmerke seg med negativ oppførsel eller manglende faglig jobbing. Problemet er at det finnes så altfor mange motkrefter i og rundt eleven som trekker i gal retning.
Fokuset vårt når elever ikke tar lure valg er "Det må stoppe". Hvordan kan vi kan vi hjelpe eleven til å velge annerledes neste gang?
Tilpasset opplæring
Alle elever skal være i klassen der læreren har kontroll og kan ivareta de ulike behov og tilrettelegge.
Alle elever skal lære utfra sine forutsetninger. Det betyr at det er ulike avtaler om hva jobben inne på klasserommet består i.
Elevene er bevisst sin egen læring. De vet hva de kan, hva målet er og hvordan de skal trene videre.
Elevene mestrer leksene sine, som egentrening for å lære.
Vi har voksne som SAMMEN med hjemmet:
Er gode rollemodeller i verbal og nonverbal kommunikasjon
Setter tydelige grenser og lager forutsigbare og trygge rammer
Har tydelige forventninger i forhold til fag/læring og atferd/oppførsel
September 2015
Ingress
Fant du det du lette etter?
Ja
Nei
Send
Send
Takk!
Opprettet: 09.01.2014 16:15
Legg til kommentar