Hopp til hovedinnhold
Hopp til søkeboks
Hopp over båndkommandoer
Logg på

Vurdering for læring

  Endret:19.08.2018 12:18

Elevens kompetanse og læringsbehov gir retning for planlegging, gjennomføring og vurdering av opplæringen. Vurdering brukes slik at eleven får innsikt i eget læringsarbeid og mulighet til å forbedre seg.

Elevene i Øvre Eiker er kjent med vurderingsbegrepene:

  • Oppovermelding/mål: Hvor skal jeg? Klargjøring av målet.
  • Tilbakemelding: Hvor er jeg? Hvordan står jeg i forhold til målet, hva har jeg prestert til nå? Tilbakemeldingene skal relateres til elevenes læring og være relatert til læringsmål.
  • Fremovermelding: Hva trenger jeg å gjøre for å komme meg videre?

Ved skolen har vi i stadig større grad tatt i bruk egenvurdering i fagene og bruker dette, sammen med faglærers underveisvurderinger og kommentarer, som grunnlag for å utarbeide nye målsettinger sammen med eleven og foresatte i de halvårlige utviklingssamtalene.

Opprettet: 09.01.2014 15:33