Alle skolene i Øvre Eiker har laget egne planer for økt læringsutbytte på bakgrunn av kommunale styringsdokumenter. Disse planene er lokalt forankret på hver enkelt skole.
Hensikten er å spisse og profesjonalisere innsatsen på skolen inn mot de områdene vi mener kan gi best mulig læringsutbytte for elevene i tråd med kommunale og nasjonale retningslinjer.
Formålet er økt læringsutbytte for den enkelte elev når det gjelder ferdigheter, kunnskaper og holdninger, og til skolen som organisasjon.
Mål:
- Andelen elever som presterer på laveste nivå i lesing skal være lavere enn nasjonalt gjennomsnitt.
- Andelen elever som presterer på laveste nivå i regning skal være vesentlig lavere enn nasjonalt gjennomsnitt.
- Andelen elever som presterer på høyeste nivå i lesing og regning skal være høyere enn nasjonalt gjennomsnitt.
- Andelen elever som inkluderes, opplever mestring og medvirkning skal være høyere enn nasjonalt gjennomsnitt.
- Andelen elever som mobbes skal være betydelig lavere enn nasjonalt gjennomsnitt.
På Røren skole er «Plan for økt læringsutbytte» laget med følgende fem satsingsområder/målsettinger:
- Elevene på alle trinn har forbedret leseferdighetene
- Elevene på alle trinn har forbedret regneferdighetene
- Elevene har forbedret IKT-ferdighetene
- Elevene opplever en systematisk vurderingskultur
- Skolen har trygge og tydelige klasseledere
Du kan lese hele "Plan for økt læringsutbytte" på Røren skole her.