Klage på støy fra utesteder

Klager på støy fra serverings- og skjenkesteder, eller ordensforstyrrelser som kan knyttes til disse stedene er ikke kommunens ansvarsområde.

Kontakt samfunnsmedisinsk enhet

Klager på støy fra serverings- og skjenkesteder skal rettes til samfunnsmedisinsk enhet. Kontaktinformasjon til samfunnsmedisinsk enhet finner du her:

Samfunnshelse - Kongsberg kommune

Musikk på uteserveringer

Etter kl. 23:00 er det forbudt for serverings- og skjenkesteder som ligger nærmere enn 50 meter fra boliger å spille musikk ute, eller slik at musikken høres ute. Klager på musikkstøy rettes til politiet.

Støy og ordensforstyrrelser fra gjester på vei til og fra serverings- og skjenkesteder

Naboer som opplever uønskede hendelser må enten ta kontakt med serveringsstedet det gjelder, eller med politiet. Hvis dialog med utestedet ikke fører frem, er politiet ansvarlig for å håndheve politivedtektene. Politiet kan stenge serverings- og skjenkesteder som ikke retter seg etter regelverket.

Tips oss

Tips oss om brudd på alkohollovgivningen og diskriminering ved serverings- og skjenkesteder. Det kan gjøres til:  post@ovre-eiker.kommune.no