Adrian Wilhelm Kjølø Tollefsen valgt som Øvre Eikers nye ordfører

I onsdagens konstituerende møte for det nye kommunestyret fikk Adrian W. K. Tollefsen (H) de folkevalgtes tillit som kommunens nye ordfører.

Han fikk høytidelig overrakt ordførerkjedet, blomster og lykkeønskninger av avtroppende ordfører Knut Kvale og inntok deretter ordførerstolen.

-    Jeg går inn i jobben med stor ærbødighet og er takknemlig for å bli enstemmig valgt. Jeg er opptatt av at jeg nå skal være ordfører for alle innbyggere. Jeg gleder meg stort til å ta fatt på jobben som skal gjøres, ikke minst med å få på plass budsjettet, sa den nyvalgte ordføreren fra talerstolen.

Trond Bermingrud (Frp) ble valgt som varaordfører etter Bente Skårdal Kleven (Ap).

Adrian Tollefsen overtok ordførerkjedet fra Knut Kvale - Klikk for stort bildeAdrian Tollefsen overtok ordførerkjedet fra Knut Kvale Roy Hansen, Eikernytt