Brann i kommunal bolig i Haugveien

Mandag 23. september brøt det ut brann i Haugveien i Hokksund, der det er kommunale boliger. Samtlige beboere er gjort rede for. Boligmassen er dessverre hardt skadet, deler er brent ned og den foreløpige vurderingen er at bygningsmassen er så skadet at den ikke er beboelig.

Øvre Eiker kommune satte krisestab kl. 21.30 mandag kveld, etter at brannalarmen gikk ved den ene boligen i Haugveien . Nødetatene kom til overtent bygning, og det var flere boenheter som ikke kunne reddes.

Kommunens kriseledelse med stab har konsentrert seg om å ta vare på beboerne som har mistet sine hjem, og sørge for at de får det som er nødvendig i dagene fremover. Beboerne ble innkvartert natt til tirsdag, og blir nå ivaretatt videre. Ingen personer i eller rundt boligene har fått alvorlige skader.

Kommunen og kommunens eiendomsforetak, vil etter hvert jobbe med hvordan branntomten og resterende bygningsmasse skal håndteres, i tillegg til å finne permanente boliger for beboerne.