Høring og varsel om oppstart av planarbeid - Kommunedelplan for ivaretakelse av naturmangfold

Nå har du muligheten til å komme med dine synspunkter på hvordan ivaretakelse av naturmangfold i kommunen skal driftes. Kommunedelplanen for naturmangfold er nå ute på høring, og frem til 10. oktober er det mulig å komme med innspill.

Formannskapet i Øvre Eiker kommune vedtok den 28. august 2024, sak 44/24, å legge forslag til planprogram ut på høring og samtidig varsle oppstart av planarbeidet.

Planprogrammet viser hensikten med planen, organiseringen av arbeidet, hva som vurderes som kartleggingsbehov i kommunen og en framdriftsplan for prosjektet. Målet med planprogrammet er å informere om at arbeidet med kommunedelplanen for ivaretakelse av naturmangfold har startet, synligjøre det varierte naturmangfoldet i kommunen og konkretisere områder som trenger oppdateringer og mer kunnskap.

Du kan laste ned høringsutkastet her. (PDF, 593 kB)

Høringsfristen settes til 10. oktober 2024.

Innspill kan sendes til post@ovre-eiker.kommune.no eller Øvre Eiker kommune, Pb. 76, 3301, Hokksund.