Hva kan vi hjelpe deg med?
Med trygghetsalarm fra kommunen kan du få hjelp i situasjoner som ikke er akutte. Trygghetsalarm må ikke forveksles med øyeblikkelig hjelp ved akutt sykdom, slik som medisinsk nødtelefon 113.
Hvem kan få tilbudet?
Eldre, funksjonshemmede og andre som har behov for å tilkalle hjelp, kan søke om trygghetsalarm.
Slik søker du
Gå til søknadsskjema og få mer informasjon om søkeprosessen.
Søknadsfrist
Det er ingen søknadsfrist. Vi behandler søknader fortløpende.
Hva koster det?
Kommunen kan ta betalt for hjelpemidler. Pris for trygghetsalarm og oppbevaring av nøkler reguleres årlig av kommunestyret fra 01. januar hvert år. Finn gjeldende priser.
Hva skjer videre?
Om søknaden blir godkjent vil du få brev om dette. Når det kommer til montering av utstyr vil det også bli montert opp en nøkkelboks på din bolig som kun hjemmetjenesten har tilgang til. Der skal en kopi av din nøkkel ligge, slik at hjemmetjenesten kan låse seg inn og ut ved utløst alarm. Hvis du bor i sameie/ blokk, må dere levere en ekstra portnøkkel i tillegg.
Klage
Du kan alltid klage på vedtaket du får. eller kvaliteten på innholdet i tjenestene. Gå til sider for søknad, søknadsprosess og klage for mer informasjon.
Lurer du på noe?
Ta kontakt med sentralbordet på Eikertun Helsehus på telefonnummer
32 70 18 00. Sentralbordet er åpent kl 8 - 15 på ukedagene.