Kontakte byggesaksavdelingen

Har du et generelt spørsmål til byggesak?

Vi i byggesaksavdelingen ønsker å gi deg best mulig veiledning om byggetiltak i Øvre Eiker kommune. For å sikre at du får raskt og presist svar, oppfordrer vi deg til å sende oss dine spørsmål skriftlig via eDialog. 

Ved å bruke eDialog slipper du telefonkø, og vi kan besvare din henvendelse fortløpende. Det er enkelt: Fyll ut skjemaet, og vi tar oss av resten!

Hvorfor bruke eDialog?

•    Raskere svar – Vi behandler skriftlige henvendelser løpende.
•    Slipp ventetid – Ingen telefonkø!
•    Mer presis veiledning – Vi får all informasjon vi trenger fra starten av.
•    Sikkert – eDialog er en trygg kanal, slik at du trygt kan sende informasjon som kan være sensitiv.


Slik sender du inn en henvendelse:

1.    Gå til eDialog (åpnes i ny fane)
2.    Oppgi tittel på meldingen: "Generelt spørsmål til byggesak".
3.    Skriv inn spørsmålet ditt.
4.    Oppgi enten gårds- og bruksnummer eller adresse.
5.    Har du bilder eller tegninger? Legg dem ved!
6.    Dersom du ønsker svar på e-post, må du skrive inn e-postadressen din i meldingsfeltet.

Vakttelefonen er åpen mandag og onsdag fra kl. 12:00 til 1400, men for raskest svar og for å unngå å sitte i telefonkø, anbefaler vi eDialog.

Her kan du lese mer om eDialog, logge inn ved å bruke kommunens hovednummer, og sende inn ditt spørsmål – vi gleder oss til å hjelpe deg!