Nominer kandidater til Tilgjengelighetsprisen!

Vet du om noen som gjør en spesielt god innsats for å tilrettelegge for alle, særlig med tanke på tilgjengelighet? Da vil rådet for mennesker med funksjonsnedsettelser høre fra deg! De tar imot forslag til vinnere av Tilgjengelighetsprisen 2024 frem til 14. september.

Rådet for mennesker med funksjonsnedsettelser jobber for at kommunen skal være tilgjengelig og tilby aktivitet for alle. Rådet behandler saker som er knyttet til CRPD (Convention on the Rights of Persons with Disabilities) som du kan lese mer om her.

De jobber med egne saker og har en egen agenda, og de er partipolitisk uavhengige.

Den 3. desember markeres de funksjonshemmedes dag, og da skal Tilgjengelighetsprisen deles ut. Rådet ønsker dine innspill til hvem som er årets mest verdige vinner!

Forslag sendes medvirkningsrådgiver Line Therese Løken på e-post innen 14. september.

Vil du vite mer om rådet for funksjonsnedsettelser? Du finner mer informasjon på siden for innbyggerråd!