Hva kan vi hjelpe deg med?
Hvis du har kortvarig behov for hjelp, har besøk av noen som trenger hjelpemidler, eller hvis du ønsker å prøve ut hjelpemidler kan du låne
- toalettstol
- toalettforhøyer
- rullator
- manuell rullestol
- dusjkrakk
- badekarbrett
På grunn av varierende behov i befolkningen, kan vi dessverre ikke garantere at alle typer hjelpemidler er tilgjengelig til enhver tid.
KONTAKT FELLES MOTTAK PÅ TLF. 993 53 785
Mandager kl. 12:00 - 14:00
Onsdager kl. 09 - 11:00
Fredager kl. 09:00 - 11:00
Hvem kan få tilbudet?
Alle som bor eller oppholder seg i Øvre Eiker kommune, kan søke om hjelpemidler.
Hva koster det?
Det er gratis å låne hjelpemidler hos oss, men hvis du eller pårørende ikke kan hente eller levere selv, kan hjelpemiddelutlånet kjøre eller hente mot en egenandel.
Hjelpemidler du har ansvar for å skaffe selv:
- hjelpemidler til bruk i dagliglivet som for eksempel gripetang, støttehåndtak og forhøyningsklosser til stol og seng
- krykker (kan kjøpes på enkelte apoteker)
- sprutskjerm/dobøtte til toalettstol/-forhøyer
Hjemlevering eller henting av hjelpemidler
Hvis du eller dine pårørende ikke kan hente, kan hjelpemiddeltekniker kjøre ut hjelpemidlene mot en egenandel på 287 kr. Hjelpemidlene skal leveres tilbake i rengjort tilstand når du ikke har behovet for dem lenger.
Reparasjoner
Kontakt hjelpemiddelutlånet i Øvre Eiker kommune hvis du har tekniske problemer med hjelpemiddelet.
Tilbakelevering
Hjelpemidlene skal leveres tilbake til oss rengjort.
Slik kontakter du oss
Telefon til felles mottak
Telefonnummer 993 53 785
Telefontider:
Mandager 12-14.00
Onsdager 09-11.00
Fredager 09-11.00
Epost
felles.mottak@ovre-eiker.kommune.no
Besøksadresse
Du kan hente eller levere hjelpemidler her:
Eikertun helsehus
Christian IV’s vei 25
3302 Hokksund
Besøk avtales på forhånd, enten per telefon eller epost.
Ved langvarig behov for hjelpemidler
Har du behov for utlån ut over tre måneder eller varig utlån av hjelpemidler må du kontakte felles mottak. Der får du hjelp til å søke om hjelpemidler via NAVs hjelpemiddelsentral.
Akutt reparasjon av hjelpemiddel utlånt fra NAV
Havner du i en nødsituasjon på grunn av funksjonsfeil eller teknisk sammenbrudd, må du kontakte NAV hjelpemiddelsentral Vest-Viken. Dette gjelder ikke små-reparasjoner som utføres av hjelpemiddel-utlånet i kommunen.
NAV hjelpemiddelsentral kan vanligvis reparere hjelpemidler innen 24 timer. De gjør avtale med deg om hvilke tiltak som skal iverksettes ut fra din situasjon.
Åpningstider hos NAV- kun i nødssituasjoner.
- Hverdager 09:00 - 15:00 Telefon: 40 70 28 06
- Hverdager 16:00 -24:00, helg og helligdager 08:00 -24:00 Telefon: 971 74 025