Nå er stolpejakten i gang

Da er Stolpejakten 2024 i gang, og 10.mai åpnet den i Øvre Eiker. I tillegg til mosjon og frisk luft, får du en fin anledning til å bli litt ekstra godt kjent i kommunen vår.

Nå er det bare å laste ned appen og finne frem turskoene.  10.mai åpnet sesongen for stolpejakten i Øvre Eiker kommune, og allerede føste helgen har 145 stolpejegere vært innom 2013 stolper.

Først ute er jaktterrengene i Skotselv og på Fiskum, tett fulgt av Gamle-Hokksund og et eget område på Ormåsen. Og som mange sikkert har fått med seg, i år blir det mulig å jakte poeng i det våte element.

Stolpejakten lokalt er et samarbeid mellom Øvre Eiker kommune, Øvre Eiker idrett- og aktivitetsråd, Eiker O-lag, Gamle Hokksund velforening, Skotselv grendeutvalg og Fiskum Sanitetsforening.

Appen til Stolpejakten er tilgjengelig for både IPhone og Android.  For mer informasjon om stolpejakt rundt i Norge, se nettsiden til Stolpejakten.

Vi oppfordrer alle til å vise hensyn i bebodde områder, praktisere sporløs ferdsel og overholde bestemmelsene om båndtvang.