Situasjonskartpakke

Før du sender inn en byggesøknad må du bestille situasjonskartpakke. En situasjonskartpakke inneholder ulike kart og informasjon om eiendommen som skal bebygges eller endres.

​Når må du bestille situasjonskartpakke?

Du må bestille situasjonskartpakke ved alle søknadspliktige tiltak som vises i kartet.

Er du fortsatt usikker på om du må bestille?

Hvis du er usikker på om du må ha situasjonskartpakke kan du ta kontakt med byggesaksavdelingen. 

Situasjonskartpakken inneholder

  • Situasjonskart:
    Kart som viser nåværende bebyggelse på eiendommen.
  • Planopplysninger for eiendommen:
    Plananalyse og utsnitt fra kommuneplanens kart med tilhørende bestemmelser. Hvis eiendommen inngår i en reguleringsplan, vil utsnitt av plankart og bestemmelser også være vedlagt.
  • Informasjonsskriv
  • Vann- og avløpskart

Bestille situasjonskartpakke

Det er to tilbydere av denne tjenesten:

Hva skjer videre?

Situasjonskartpakken leveres innen fem virkedager. 

Hvor lenge er situasjonskartpakken gyldig?

Situasjonskartpakken er gyldig i to år.

Kjøp av andre kart og eiendomsinformasjon

Flere leverandører tilbyr andre produkter som nabolister, områdeanalyse, samt vektordata av arealplaner og basiskart. Les mer om kjøp av kart og eiendomsinformasjon her. 

Kun vann- og avløpskart bestiller du ved direkte henvendelse til vann- og avløpsavdelingen på epost; va.melding@ovre-eiker.kommune.no